wtorek, 23 marca 2021

Drugi dzień wiosny

Już się pojawiła, już zdążyła roztoczyć swoje uroki. Ptaki zaśpiewały, w ogródkach zakwitły pierwsze wiosenne kwiaty.
 
krokusy - nie na hali, w ogródku
 
Aż tu nagle…
Zima wystawiła swoje zębiska. Postanowiła sprawdzić, czy się da wrócić.
 
zęby zimy
 
Nie chce być dla niej okrutna i dlatego napiszę, że wpadła z wizytą.
Pierwszej wiosennej nocy spadł śnieg. Nawet trochę mrozu wyskoczyło. 
 
wiosenny śnieg

I już ptaki zziębnięte na ośnieżonych gałązkach zaczęły się rozglądać za czymś do schrupania.
 


ptaszyny lekko zaskoczone
 
a psina uprawia sztukę nowoczesną na śniegu
 

W lesie ciekawe zjawisko. Rano śnieg utrzymywał się jeszcze na gałązkach, ale im bliżej południa, tym bardziej znikał. 
 
Trzej Muszkieterowie o poranku
 
bliżej południa (ale las na północy)
 

Kiedy szłam na południe, miałam słońce świecące mi w oczy i ośnieżone gałązki przed sobą. Wystarczyło się jednak odwrócić, a te same drzewa okazywały się zielone. Południowe słońce szybko topiło śnieg, który drobnym deszczykiem spadał na ziemię. 
 

las w promieniach słońca 
 
Strumyk, gdzie niedawno obserwowałam Galerię Jednej Chwili, stał się już zwyczajnym leśnym strumieniem. Ot, czarna smużka wśród śniegu. Za jakiś czas i ta smużka wyschnie. 
 
leśny strumyk
 
Po południu słońce już stopiło cały śnieg, wiatr strącił to, czemu słońce nie dało rady. Z zimowej wizyty jedynie zimno zostało.
 
malutki prezent od zimy - na pożegnanie
 
Zdjęcia – Teresa i ja

5 komentarzy:

  1. Dziewczyny, Teresko i Aniu, jestescie swietne! Jest w tym dowcip, madrosc, wrazliwosc, orle oko i dusza poety. Dziekuje serdecznie! Pozdrawiam Was. Ania

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A wiesz, co w tym jest najlepsze? My się nie umawiamy. Wracam ze spaceru i mam zdjęcia od Teresy. Jakoś tak podobnie myślimy.
      Chociaż czasem proszę ją o coś, co by mi się przydało. Dostarcza.

      Usuń
  2. Niech już sobie idzie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pójdzie. Ale czasem w kwietniu potrafi nagle wrócić na chwilę.

      Usuń

  3. Wrażenia.
    Uderzając delikatnie pałeczką w wiszące lodu sopelki
    pewnie usłyszeć by można wiosny melodyjne dźwięki!

    Pozdrawiam: Wiesiek

    OdpowiedzUsuń