sobota, 3 kwietnia 2021

Jajko, jakie jest, każdy widzi

Ale nie każde jako takie samo, jak inne. Chociaż podobne. 
 

Pamiętacie słynne jajko, które było mądrzejsze od kury?
Kura wyłazi ze skóry,
Prosi, błaga, namawia: „Bądź głupsze!”
Lecz co można poradzić, kiedy ktoś się uprze?*
 

Kura czule namawia: „Chodź, to cię wysiedzę”
A ono ucieka za miedzę.*
 
przytulne gniazdo
 
uciekinierzy
 
Kura powiada: „Nie chodź na ulicę,
Bo zrobią z ciebie jajecznicę.”
A jajko na to najbezczelniej:
„Na ulicy nie ma patelni”. *
 

Kura mówi: ”Ostrożnie! To gorąca woda!”
A jako na to: „Zimna woda! Szkoda!”
Wskoczyło do ukropu z miną bardzo hardą
I ugotowało się na twardo.*
 
na twardo, w łupinach cebuli
 
Od ugotowanego na twardo jaka do pisanki w okresie wielkanocnym droga niedaleka.
Pisanki, pisanki, jajka malowane.
Nie ma Wielkanocy bez barwnych pisanek. **
 





Przed owalnym lustrem tłoczą się wydmuszki,
Przymierzają przed nim pisankowe ciuszki.
Już w lustrze różowo, zielono i biało,
A wydmuszkom ciągle kolorów za mało.***
 


Święcone jajeczko,
Śliczna malowanka!****
Kołem, kołem boróweczki
Jak wianek zielony.****
 

 
Wesołych Świąt! Smacznego jajka!
 


Wykorzystałam następujące wierszyki dla dzieci:
* J. Brzechwa „Jajko”
**K. Parnowska-Różecka „Pisanki”
 ***D. Gellner „Wydmuszki”
****M. Konopnicka „Wielkanoc”
 
Zdjęcia – Teresa i ja

5 komentarzy:

  1. Piekne zdjecia i urzekajacy wybor wierszy, macie dziewczyny niesamowite wyczucie artystyczne...Dla mnie jest to zawsze bardzo mila i oczekiwana lektura, a co wiecej mile urozmaicenie dnia. Dziekuje serdecznie. Trzymajac sie tematu, zycze Wam Aniu i Tereniu smacznego jajka, tego gotowanego w cebuli :-), dziele sie nim z Wami i zycze wesolego Alleluja! Ania

    OdpowiedzUsuń
  2. Dla mnie jest to miła wielkanocno-świąteczna niespodzianka,
    bo stworzona została obrazowo-tekstowa wiązanka.

    Autorkom z życzeniami dalszej weny składa:

    Wiesiek

    OdpowiedzUsuń
  3. Świetne!!! Naprawdę Świetne!!!

    OdpowiedzUsuń